Marketing internetowy
Marketing internetowy to szereg działań, mający na celu pozyskanie nowych klientów. Głównym narzędziem marketingu internetowego jest Internet. Formy, którymi posługują się marketingowcy w celu osiągnięcia określonych celi są przede wszystkim reklamy internetowe (banery, reklamy na portalach społecznościowych, ogłoszenia reklamowe czy prolina reklamy na serwisach internetowych). Innym sposobem promowania firm i usług są działania odbywające się drogą mailową (e-mail marketing czy spam). Kolejnym ciekawym zjawiskiem, polegającym na reklamowaniu firm jest social media marketing, czyli działania w mediach społecznościowych np.
fanpage na Facebooku. Ostatnimi czasy jednak najpopularniejszą formą stały się działania firm SEO, czyli Serach Engine Optimization. SEO polega na podnoszeniu pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarkach. Dzięki temu dana firma jest bardziej widoczna w przestrzeni internetowej i przyciąga więcej klientów. Większość użytkowników Internetu podczas poszukiwań jakiejś informacji zwraca uwagę tylko na kilka pierwszych od góry wyszukań. Im wyżej w wyszukiwarce znajduje się witryna Twojej firmy, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wejdzie na Twoją stronę i skorzysta z Twoich usług.
Dodatkowym atutem tej formy promocji w Internecie jest fakt, że strony posiadające lepszą pozycje uznawane są za bardziej zaufane i profesjonalne.