Jeśli fuzja przystąpił, połączone lotnicza będzie kontrolować 69 procent startu i lądowania szczelin czasowych w tym porcie lotniczym. DoJ najprawdopodobniej muszą zawierać przepis zobowiązujący nową linię lotniczą zrezygnować z niektórych z tych gniazd, jeśli zatwierdziła fuzję jako całości. To byłoby złe wieści dla pracowników związkowych obu linii lotniczych, których miejsca pracy są uzależnione od tych gniazd. Byłoby to także zła wiadomość dla wybranych urzędników, którzy latają w tę iz powrotem między Waszyngtonem a ich okręgach domowych. US Airways Chief Executive Officer Doug Parker powiedział panel Senatu w marcu, że został zmuszony do rezygnacji z gniazd byłoby zachęcą do linii lotniczych do cięcia usługi dla mniejszych społeczności - podobnie jak w dzielnicach wielu członków Kongresu.
Przeciwstawiając fuzję całkowicie, Departament Sprawiedliwości uniknąć utrudnień prawodawców i alienacji związków. Postępując w ten sposób, jednak brakowało okazję do zajęcia się największą przeszkodę dla konkurencji w branży lotniczej: podziału czasu i przestrzeni w dużych portach lotniczych.
Z ich silnego obsługi klienta, Southwest, JetBlue i Virgin America są gotowi wziąć na przewoźników starszych. Ale jest dosłownie nie ma miejsca dla nich. Dużą część tego, co Zachód kupił, gdy zakupiony AirTran był przyczółek na lotnisku Atlanta, który nie był w stanie zdobyć na własną rękę. JetBlue przeprowadził obecność w mieście tylko przez kilka miesięcy w 2003 roku, zanim zostaną wypchnięte przez zakorzenioną konkurencji.
Aby naprawdę rozwiązać problem przydziału czasu, musielibyśmy lidera z Białego Domu i działania ze strony Kongresu, z których żadna nie jest łatwy do zdobycia. I tak, zamiast tego, Departament Sprawiedliwości zdecydował się problem zniknie, blokując fuzję całkowicie.