To warto poznać powody, dla których nie.
Departament Sprawiedliwości może być po prostu działa w bajkowym świecie, gdzie konkurencja magicznie znika tak szybko jak to jest tylko trzech zawodników . Ale prawdą jest, że amerykańskie i US Airways są nie tylko słabe konkurenci United i Delta; ledwo konkurować ze sobą. Mają kilka nakładających się tras. US Airways daje podłączenie usługi na wielu trasach, gdzie Amerykanin loty bezpośrednie, a nie konkurować dla turystów wzdłuż tych tras, oferując niższe ceny biletów dla podróżnych chcących nawiązać połączenie po drodze. Domniemany potrzeba zachowania tych tańszych biletów "Advantage" jest jednym z głównych powodów podanych Departamentu Sprawiedliwości o swojej decyzji.
Według niej skargi, "Najważniejsze jest to, że owa linia lotnicza najprawdopodobniej zrezygnować opłaty za korzyść, eliminując znaczną konkurencję i powodując konsumentów zapłacić setki milionów dolarów więcej." (1) Z alternatywa tanich lotów łączących ma, Departament Sprawiedliwości twierdzi, pozostałe linie będą podnosić ceny na ich nonstop lotów.
Ten argument wiąże się z nieporozumień lub wprowadzenia w błąd, w jaki podróżujący właściwie zachowywać. Firmowe podróżników, którzy stanowili 36 procent wydatków krajowych podróży w 2010 roku, na ogół nie biorą one-stop lotów, bez względu na to jaka jest różnica w cenie. Turyści, z drugiej strony, zwykle starają się pozostać w zadanym budżecie, a nie tylko zabezpieczenie najtańsza opcja dostępna. Nawet bez niskich kosztach połączenia z przesiadkami na rynku, linie lotnicze będą musiały utrzymać ceny lotów nonstop rozsądnych, aby przyciągnąć klientów przyjemności w ogóle.
Myślę, że Departament Sprawiedliwości już o tym wie, i że jego prawdziwe sprzeciw wobec fuzji leżą gdzie indziej - szczególnie w trzech mil na południe od Waszyngtonu, w Reagan National Airport.